Podle Martina Kákony se jedná o nepřiměřenou výhodu pro České dráhy, které budou jezdit na lokálních tratích dalších deset let bez soutěže. Pirátský zastupitel také dlouhodobě kritizuje dopravní obslužnost, kterou poskytují České dráhy v rychlících a expresech.
„Na rychlíky se nasazují ojeté vozy a často se cestující setkají i s nedodržením řazení, nefunkčními zásuvkami na 230 V, a někdy i zcela chybí WiFi,“ upozorňuje Martin Kákona.
Zatímco jízdné se stále zvyšuje, cestující nedostávají za své peníze adekvátní službu. V takovéto situaci je třeba pořádat transparentní soutěže a vyvíjet tlak na dopravce na kvalitní dopravní obslužnost za rozumnou cenu. Kraj by neměl podporovat zachování monopolu Českých drah. Bez transparentních výběrových řízení se těžko dočkáme zlepšení.
Budeme situaci i nadále sledovat a vyvíjet tlak na ministerstvo dopravy i jednotlivé dopravce, aby se situací zabývali. „Naši občané si zaslouží perfektní služby, ne pouze zdražování jízdného,“ uzavírá Martin Kákona, který se v krajském zastupitelstvu zabývá dopravou.