V registru smluv se nachází objednávka z 5. dubna na organizaci pozvánky a mediální zajištění akce „Řekněte to hejtmanovi“ ve výši 302 500,- pro Jihočeské týdeníky. Nejedná se tedy pouze o inzerci, která je běžnou položkou rozpočtu propagace kraje. A ani se nejedná o firmu, která by měla v popisu práce organizaci akcí.
„Pět měsíců před volbami, když dva z toho jsou prázdniny, lze akci setkání s hejtmanem, jednoznačně označit jako předvolební akcí. Nehledě na to, že celou akci mohlo mít na starost tiskové oddělení krajského úřadu. Ale tady bylo zadáno z ruky 300 tisíc pro jedno medium. Není to tedy zneužití 300 tisíc z veřejných prostředků pro Vaši kampaň?“ dožadovala se vysvětlení zastupitelka Veronika Kovářová (PIRÁTI).
Hejtman Martin Kuba ovšem v podobném využívání peněz problém nevidí, zůstává proto otázkou, jak na podobnou propagaci bude nahlížet například Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí.
Dlouhodobě se totiž ukazuje, že prezentace krajských témat je realizována pouze prostřednictvím osoby Martina Kuby. Skoro jakoby ani hejtman neměl náměstky, kteří mají na starosti své oblasti. On sám veřejně tvrdí, že důrazně odděluje propagaci práce kraje a svou osobní politickou propagaci. Přitom třeba jen při pohledu na sociální síť Facebook, je jasné, že jeho politické deklarace a sliby veřejně sdílí oficiální stránka Jihočeského kraje. Sdílené posty jsou zatíženy propagací politických úspěchů, ale i vymezováním se vůči ostatním politikům. V inzerci, která je placena z kraje bychom očekávali, že kraj bude informovat o práci svých organizací, o školství, o možnostech podnikání, o turistických cílech a kulturních akcích. A samozřejmě občasně i o práci jeho představitelů. Z velké části placených výstupů to však spíše vypadá, že Jihočeský kraj začíná a končí Martinem Kubou.